PREZENTARE PROIECT

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Proiect cofinanţat prin Programul Operational Capital Uman 2014 -2020

 

Axa Prioritară 5 – Incluziunea socială  și combaterea sărăciei

Apel : POCU/390/5/1/Reducerea numărului de comunități marginalizate (roma și non-roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC./1/Reducerea numărului de comunități marginalizate (roma și non-roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC

Componenta 1: Sprijin pentru funcționarea Grupurilor de Acțiune Locală pentru implementarea strategiilor de dezvoltare locală la nivelul orașelor cu peste 20.000 locuitori” – Etapa a III-a mecanismului DLRC – Regiuni mai putin dezvoltate

Titlul proiectului: Funcționare Asociația COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT (CLLD) CÂMPINA

Nr. Contract de finanțare: POCU/390/5/1/123731

Beneficiar: Asociația – COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT (CLLD) CÂMPINA

 

Titlul proiectului: „Funcționare Asociația COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT (CLLD) CÂMPINA”

Componenta 1: Sprijin pentru funcționarea Grupurilor de Acțiune Locală pentru implementarea strategiilor de dezvoltare locală la nivelul orașelor cu peste 20.000 locuitori” – Etapa a III-a mecanismului DLRC – Regiuni mai putin dezvoltate

Nr. Contract de finanțare: POCU/390/5/1/123731

 

Descriere Asociația COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT (CLLD) CÂMPINA

Asociatia este persoana juridica, fara scop lucrativ, nonprofit, independenta, neguvernamentala, autonoma si apolitica infiintata in temeiul O.G. 26/2000, cu modificarile si completarile ulterioare si in conformitate cu prevederile Ghidului specific privind depunerea si selectia Strategiilor de Dezvoltare Locala conform POCU 2014-2020 – Obiectivul specific 5.1 .

Asociatia are denumirea Asociația COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT (CLLD) CÂMPINA, este persoana juridica de drept privat, fara scop patrimonial.

Membrii GAL sunt din : autoritatil locale, institutii publice, sectorul privat, societatea civila, comunitatea marginalizata, comunitati invecinate ZUM. Asociatia are sediul in teritoriul vizat de SDL.

 

Asociația COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT (CLLD) CÂMPINA a elaborat Strategia de dezvoltare locala care a fost selectata în cadrul etapei II – Selectarea Strategiilor de Dezvoltare Locala (SDL), conform cerințelor DLRC pentru perioada de programare 2014-2020, si are o perioada de implementare de 5 ani in perioada 2018-2023.

Asociatia are obiective principale ca:

a) – stimularea implicarii comunitatilor in dezvoltarea locala prin formarea unui parteneriat local;

b)-  elaborarea şi implementarea unei strategii integrate de dezvoltare locala ce va da posibilitatea actorilor locali, reprezentanţi ai diferitelor domenii de activitate să conlucreze şi să interacţioneze în folosul comunităţilor locale marginalizate;

c)- abordare integrata in solutionarea problemelor cu care se confrunta comunitatile marginalizate printr-o abordare multisectoriala realizata prin corelarea si asigurarea complementaritatii intre investitiile in infrastructura de tip FEDR si masurile soft de tip FSE.

ASOCIAȚIA COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT CÂMPINA este reprezentata prin:

– Autoritate locala : Municipiul Câmpina prin Primaria Municipiului Câmpina

– Sector public: Agenția Județeana Pentru Ocuparea Forței De Munca Prahova; Spitalul Municipal Câmpina; Inspectoratul Școlar Județean Prahova

– Sector privat: BPI Management Consulting Romania S.R.L; Floricon Salub Srl;

– Societate civila: Fundația “Corpul experților în accesarea fondurilor structurale si de coeziune europene” ,Asociația Mutuala Amus France – Roumanie; Asociația Clubul Pescarilor și Iubitorilor De Natura; Fundația Zamolxes; Asociația Speranțe Pentru Tinerii De Astazi; Asociația Delfin; Asociația Cloud Timebanking; Asociația ”Inima  Sfânta A Lui Isus;Agenția Româna De Consultanța

– Cetațeni de pe raza ZUM: Foița Ecaterina; Lița Ștefania Catalina; Trestianu Laura Cleopatra; Lingurar Maria – Gabriela;Gheorghe Vasile

– Cetațeni de pe raza teritoriului SDL: Foița Ecaterina; Lița Ștefania Catalina; Trestianu Laura Cleopatra; Lingurar Maria – Gabriela; ; Gheorghe Vasile

– Persoane aparținând minorității roma: Lița Ștefania Catalina; Lingurar Maria – Gabriela; Gheorghe Vasile, Trestianu Laura Cleopatra;

– Tineri (16-29 ani): Lingurar Maria – Gabriela; –

– Reprezentanți ai grupului ținta (persoane aflate în risc de saracie sau excluziune sociala): Lița Ștefania Catalina; Lingurar Maria – Gabriela; Gheorghe Vasile

– Femei: Foița Ecaterina; Lița Ștefania Catalina; Trestianu Laura Cleopatra; Lingurar Maria – Gabriela;

 

Obiectivele proiectului:

Obiectivul general al proiectului îl reprezinta gestionarea sprijinului necesar functionarii Asociatiei COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT (CLLD) CÂMPINA in vederea implementarii „Strategiei de dezvoltare locala a Municipiului Câmpina” si animarii  comunitatii vizate de aceasta, prin mobilizarea resurselor comunitare existente si generarea altora noi, pentru a sustine masurile si operatiunile integrate de dezvoltare locala, in perioada 2018-2023

 

Obiectivele specifice ale proiectului

  1. OS1: Functionarea Asociatiei COMMUNITY LED LOCAL – DEVELOPMENT CÂMPINA prin sprijin logistic oferit pentru dezvoltarea si aplicarea mecanismelor de management, precum si prin intarirea capacitatii sale de a gestiona si implementa in mod eficient si eficace SDL, in intervalul de timp 2018-2023.
  2. OS2: Animarea comunitatii vizate de SDL, la nivelul Municipiului Câmpina, in vederea dezvoltarii socio-economice, prin informarea, formarea, indrumarea potentialilor beneficiari, si prin implicarea membrilor comunitatii, precum si prin lansarea si gestionarea apelurilor de proiecte pentru propuneri POR / POCU, in intervalul de timp 2018-2023.
  3. OS3: Promovarea temelor orizontale – dezvoltare durabila, egalitate de sanse si nediscriminare, prin implementarea de acțiuni care vizeaza in mod direct respectarea mediului înconjurator, aplicând principiile: reducem, reutilizam, reciclam si educam!
  4. OS4: Promovarea temelor secundare – emisii scazute CO2, inovare sociala, TIC.

 

Rezultate așteptate:

R1. REZULTATE – A.1.1 MANAGEMENTUL PROIECTULUI – activitate transversala

– 9 contracte de munca experti

– 9 fise de post experti

– 6 rapoarte tehnico financiare

– 36 minute intalniri echipa de proiect

– 6 rapoarte de monitorizare a implementarii proiectului

– 1 procedura de lucru privind achizitiile

– 1 metodologie privind achizitiile

– 11 dosare de achizitie

– 1 metodologie implementare activitati

– 1 strategie de comunicare in cadrul proiectului

– 1 metodologie privind informarea si publicitatea

– 12 cereri de rambusare

– 4 cereri de plata

– 2 cereri de prefinantare

 

R2. REZULTATE – A.2.1.Consolidarea capacitatii actorilor locali / partenerilor / personalului GAL prin inovare sociala, egalitate de sanse si dezvoltare durabila in vederea implementarii SDL

– 18 sesiuni informare (cu cate aprox.20 participanti) organizate

– 18 mese rotunde (cu cate aprox.10 participanti) organizate

– Materiale informative si promotionale realizate (300 pachete)

– 1 vizita studiu pentru schimb de experienta realizata

– 1 curs de formare pentru imbunatatirea competentelor de accesare si implementare proiecte realizat (2 grupe x aprox. 10 participanti)

 

 

R3. REZULTATE – A.3.1 Elaborarea procedurilor necesare derularii procesului de lansare, evaluare si selectie a proiectelor in mod eficient, nediscriminatoriu si transparent

– 1 Procedura de selectie a propunerilor de proiecte realizata

– Apeluri de proiecte lansate, conform fiselor de proiect prevazute in SDL

– Rapoarte de selectie corespunzatoare apelurilor lansate, realizate

 

R4. REZULTATE – A.4.1 Monitorizarea implementarii proiectelor, instrument de indeplinirea angajamentelor asumate prin SDL, de asigurare a respectarii principiilor de nediscriminare si dezvoltare durabila

– 1 Procedura de monitorizare a proiectelor finantate prin SDL

– Vizite pe teren la proiectele de investitii finantate prin SDL

– 2 experti tehnici monitorizare

– 1 manager proiect

 

R5. REZULTATE – A.5.1 Sprijin logistic general in functionarea GAL

– Sediul GAL mobilat si dotat cu echipamente pentru buna desfasurare a activitatii – 4 laptopuri, 1 multifunctionala, mobilier de birou

 

R6. REZULTATE – A.6.1 Cheltuieli indirecte

– Rata forfetara conform Ghidului – 15% din cheltuielile salariale

– Masuri de informare si publicitate conform Orientari Generale POCU

Aceste rezultate ajuta la atingerea Ob. General al proiectului, ale Ob. Specifice 1- 4 si rezultatului asteptat conform Ghidului Specific AP5/Pl9.vi/OS5.1- etapa a IIIa a mecanismului DLCR

 

Contextul proiectului:

Proiectul propus spre finantare pentru Funcționare ASOCIATIA COMMUNITY LED LOCAL DEVELOPMENT CÂMPINA vizeaza comunitati marginalizate din municipiul Campina, jud. Prahova, regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia. Zonele marginalizate se afla la periferia municipiului si sunt identificate ca atare si in Atlasul zonelor urbane marginalizate. Conform aceluiasi document, raportat la cele 3 criterii de incadrare a comunitatilor in categoria de defavorizare si marginalizare, 8,26% din total populatie se afla in zone marginalizate pe ocupare si 6,89% in zone marginalizate pe capital uman. La nivelul comunitatilor, exista de asemenea nevoi si in zona de locuire si sanatate. Comunitatile prezinta un procent mare de populatie de etnie roma, care locuiesc in spatii insalubre si fara acces la utilitati.

Majoritatea persoanelor care se afla in risc de excluziune sociala si fac parte din grupul tinta, au un nivel de educatie scazut sau deloc,copii aflandu-se in risc de abandon scolar. De asemenea, din punctul de vedere al infrastructurii, exista deficiente cu privire la asfaltarea strazilor si riscul de alunerari de teren. In acest sens, pentru a raspunde acestor nevoi identificate la nivelul comunitatilor marginalizate, prin strategia de dezvoltare locala, se vor propune prin urmare masuri cu caracter multisectorial si integrat (in domeniul conditiilor de locuire, al educatiei, imbunatatirii accesului pe piata muncii, al sanatatii etc.). Masurile vor fi complementare si sinergice, fiind interconectate (prin imbunatatirea nivelului de educatie se va creste participarea la piata muncii, prin imbunatatirea infrastructurii se va imbunatatii accesul al serviciile de baza, prin imbunatatirea conditiilor de locuit si igiena sa va rezolva problema sanatatii precare etc.)

Strategia DLRC propusa va inlocui abordarea traditionala “de sus in jos cu una ce porneste de la firul ierbii, “de jos in sus”. Prin DLRC, se va forma un parteneriat local care va construi si va implementa o strategie comuna de dezvoltare care sa imbunatateasca viata sociala, economica si de mediu a comunitatii, in vederea rezolvarii problemelor. Proiectul contribuie la implementarea mecanismelor DLRC astfel: masurile si actiunile sunt propuse de catre comunitate, nu de catre institutiile publice, proiectul va promova parteneriatul dintre cetateni si societatea civila, administratia publica si antreprenori, comunitatea locala va fi tratata intr-o maniera holistica, prin urmare proiectul nu abordeaza problemele la nivel sectorial (social, economic, educational, de infrastructura, de combatere a discriminarii si segregarii etc.), ci mai degraba aspecte integrate, rezultate din imbinarea diverselor sectoare, astfel incat masurile propuse sa aiba impact si sa fie durabile.

În contextul DLRC, inovarea nu trebuie sa însemne un nivel ridicat de cercetare si dezvoltare sau de noi tehnologii (desi, desigur, acestea nu sunt excluse). Justificarea caracterului inovator al strategiei este de fapt strâns legata de întrebarea „ce doreste comunitatea sa modifice?”. Strategiile de dezvoltare locala plasata sub responsabilitatea comunitații sunt locale prin definiție si sunt realizate la o scara destul de mica. Ele nu pot transforma condițiile de trai pentru toata lumea dintr-o data. Prin urmare, SDL a Muncipiului Campina se va concentra pe acțiunile care au un efect multiplicator sau „de bulgare de zapada” asupra dezvoltarii locale. În loc sa se utilizeze toate resursele limitate disponibile pentru a satisface nevoile de baza, ar trebui sa se examineze din nou atât problemele, cât si oportunitațile si sa se analizeze raspunsurile noi care pot conduce la soluții pe termen mai lung si mai durabile .

Investițiile vizate de SDL vor avea caracter multisectorial si integrat, vor fi complementare si sinergice si destinate cresterii participarii pe piața muncii, a îmbunatațirii nivelului educațional si a accesului la servicii de baza (sociale si/ sau medicale), a îmbunatațirii condițiilor de locuire etc.

Din POCU (OS 5.1) se vor finanța masurile soft integrate destinate comunitații marginalizate vizate de SDL, în urmatoarele domenii:

– în domeniul educației – cresterea accesului si participarii la educația timpurie/învațamânt primar si secundar, inclusiv a doua sansa si reducerea parasirii timpurii a scolii;

– în domeniul ocuparii – sprijin pentru accesul si/sau participarea pe piața muncii prin consiliere, orientare, formare profesionala, evaluarea competențelor dobândite în sistem non-formal si informal, subvenționarea angajatorilor, participarea la programe de ucenicie si stagii, susținerea antreprenoriatului în cadrul comunitații, inclusiv a ocuparii pe cont-propriu si a economiei sociale de inserție etc;

– în domeniul dezvoltarii/furnizarii de servicii (sociale/ medicale/ medico-sociale); asistența sociala;

– în domeniul combaterii discriminarii sau segregarii – campanii de informare si constientizare/acțiuni specifice în domeniu, inclusiv implicarea activa/voluntariatul membrilor comunitații în soluționarea problemelor cu care se confrunta comunitatea

Astfel, prin interventiile ce se vor propune in Etapa a IIa – Selectarea strategiilor de dezvoltare locala si implementarea acestora in Etapa a IIIa – Selectarea si implementarea proiectelor aferente SDL selectate, proiectul contribuie la rezolvarea nevoii identificate in cadrul comunitatii marginalizate din punct de vedere al problematici DLRC.

 

rfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-slide